زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی هلند و اتریش در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| شگفتی بزرگ نتیجه بازی فرانسه و لهستان در یورو۲۰۲۴| امباپه صدرنشین نشد! گولسیانی در تیررس نکونام؟ عدم دخالت گاردیو در نقل و انتقالات پرسپولیس عالیشاه شاکی از اقدام باشگاه پرسپولیس تلاش یک پرسپولیسی برای خرید احمدزاده استارت پرسپولیس برای خرید ۵ بازیکن گاریدو: برای کسب جام در پرسپولیس می‌جنگیم + ویدئو پخش زنده بازی دانمارک و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ماجرای احداث پیست چوبی دوچرخه‌سواری در مشهد | پای یک خیّر در میان است

  • کد خبر: ۴۲۸۸۱
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
ماجرای احداث پیست چوبی دوچرخه‌سواری در مشهد | پای یک خیّر در میان است
خبر رایزنی فدراسیون دوچرخه‌سواری برای ساخت پیست چوبی در مشهد در حالی روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شد که دوچرخه‌سواری ایران سال‌هاست آرزوی داشتن یک پیست چوبی استاندارد برای کار رکاب‌زنان پیست را در سر دارد؛
به گزارش شهرآرانیوز، پیستی که اگر احداث شود، کمک شایانی به رشد رشته دوچرخه‌سواری در ماده پیست خواهد کرد.
 
در‌حال‌حاضر در کشور فقط ۶ پیست دوچرخه‌سواری وجود دارد. پیست‌هایی که در شهر‌های تهران، اصفهان، تبریز، اهواز، کرمان و مشهد است.
 
باوجود‌این هیچ‌کدام از این پیست‌ها سرپوشیده و چوبی نیست. در‌حالی‌که در دنیا بیشتر پیست‌های رقابتی دوچرخه‌سواری، چوبی است و رقابت‌های جهانی و المپیک هم روی پیست‌های سرپوشیده چوبی برگزار می‌شود.
 
خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، روز گذشته گفته بود که بخش خصوصی زمین لازم برای احداث این پیست را دارد و این آمادگی را نیز برای این کار پرهزینه اعلام کرده است. او افزوده بود: کمکی که ما در این مسیر کردیم، این بود که از شرکت توسعه و نگهداری درخواست نقشه کنیم. همچنین مکاتباتی را با فدراسیون جهانی و همچنین وزارت ورزش داشته‌ایم.
 
احداث این پیست قطعا کمک زیادی به رشد و پیشرفت دوچرخه‌سواری ایران در رشته پیست خواهد کرد. صحبت‌های قمری در‌حالی مطرح می‌شود که شنیده‌ها حاکی از آن است که رقابت‌های پیست مشهد که همین چند هفته پیش در محل پیست دوچرخه‌سواری ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار شد، فرصتی شده تا یکی از سرمایه‌داران خراسان که در محل برگزاری رقابت‌ها حضور داشته است، به رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان پیشنهاد بدهد که پیست مجهزی در محل زمین شخصی‌اش در یکی از مناطق مشهد ساخته شود.
 
این فرد خیّر که نخواسته است نامش پیش از پایان پروژه فاش شود، قرار است با در‌اختیار‌قرار‌دادن زمین ملک شخصی، این امکان را برای جامعه دوچرخه مشهد فراهم کند تا اولین پیست سرپوشیده چوبی را راه‌اندازی کند.
 
مهدی روزبهان، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی، در‌این‌باره گفت: جلساتی میان فدراسیون و این سرمایه‌گذار برگزار شده است و امیدواریم با حمایت‌های لازم از‌سوی وزارتخانه، این اتفاق مبارک رقم بخورد.
 
وی افزود: ساخت اولین پیست چوبی دوچرخه‌سواری در مشهد می‌تواند دوچرخه‌سواری این شهر را به مقام‌های بالا در سطح آسیا برساند. روزبهان خاطرنشان کرد: پیست چوبی رکوردگیری را بهتر می‌کند و سبب می‌شود ورزشکاران ما به رکورد‌های بهتری برسند و بتوانند در سطح آسیا با رقبا رقابت نزدیک‌تری داشته باشند.
 
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی در پایان با تأکید بر لزوم حمایت از این سرمایه‌گذار تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق برای دوچرخه‌سواری مشهد بیفتد تا از فواید آن دوچرخه‌سواری کشور بهره ببرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->